De excellente gastheer
Tijdens deze inspiratiesessie neemt Vincent Vermeulen u tijdens een interactieve toespraak mee naar de intrigerende wereld van de moderne butlers, en bij uitbreiding die van service op het hoogste niveau. Met meer dan 135 jaar geschiedenis in de hospitalitywereld is hij hiervoor de geknipte man.
Welke typische kenmerken van een butler kan u exporteren naar uw bedrijf? U leert enkele eenvoudige, maar belangrijke en krachtdadige technieken die het verschil maken als het op top service aankomt. De kracht van taal en de grote impact van kleine details zijn maar enkele van de onderwerpen die Dhr. Vermeulen aansnijdt.
Vincent praat over wat service nu precies is, en hoe we verschillende types klanten kunnen benaderen op een andere manier. Oog voor detail, anticipatie en vooral de kracht van taal zullen u helemaal anders laten kijken naar wat service nu eigenlijk is.
Service gaat zoveel verder dan de infrastructuur van een bedrijf of de mooie logo’s. Het gaat over het menselijke kapitaal die veelal te weinig wordt toegepast.
Voorbeeldlijst aan onderwerpen:
Wat is service ?
Wat we kunnen leren van butlers?
Verwelkomen en begeleiden van gasten
De do’s en don’ts van begroeten
De gast matrix: iedere type klant anders benaderen
Oog voor detail
De 8 stappen tot zelfvertrouwen
De kunst van converseren
Hoe u door een beetje wellevendheid uniek kan zijn
De échte kracht van taal
Uitdagende situaties op het bedrijf en hoe ze op te lossen: de kunst van herstel